lauantai 11. lokakuuta 2008

Outoja tapahtumia

moi,
Nyt on pakko kertoo Teille outo homma, mikä mulle sattu.
Mä alotan kuitenkin ihan normaaliasioilla, mä niinkun pidän teitä jänityksessä.

Ok, torstaina treenattiin ja meiltä oli 3 merkkaria ja 1 kultsu hoffeista paikalla ja sitten oli ne muun rotuset päälle.
Otettiin seuraamisia, käännöksiä ja äijä opetti suoran perusasennon tärkeyden ja korjaus asioita niille.
Mä en voi ymmärtää miten se voi olla niin tarkkaa missä kohtaa istutaan, oilsvat tyytyväisiä kun ees tehään.
Mutta, ukko selitti mulle ja niille toisille että se joka arvostelee (tuomari) ei tykkää vinoista, ilmeisesti se on joku nipo tapaus.

No ei siinä mitään.... tehään niinkun käsketään, mutta ei se aina onnistu. Mäkin yritän ukolle tarjota välillä vinoja asentoja, jos se vaikka ei huomais, pääsis itekin vähän niinku helpommalla.

No niin, nyt mä kerron sen oudon jutun tai siis toisen niistä.
Eilen lähettiin yhtäkkii ajaan autolla, siis mä ja ukko. Mä en ollu saanu ees aamulla ruokaa, joten aattelin että mennääks me kisaan tai näyttelyyn? Sillon mä en yleensä saa aamulla ruokaa.

Mentiin semmoseen paikkaan, missä oli muutama koira ja kissa ja jopa yks possu?!?
Nyt mä olin tosi ihmeessäni. Mikä ihmeen näyttely tai kisa tää on? ja jos ukko edes kuvittelee että mä meen kilpailee kauneudesta possun tai kissan kanssa, niin hulluhan se on. Sehän ei oo mitenkään reilu kilpailu, kissoille tai possuille. Ja tottis hommissa hakkaan ne 6-0.

Vähän aikaa oltii siinä ja sitä mä näin kun se nainen tuli kanssa sinne, siis se nainen kenen luona mä oon syntyny ja joka hoiti mua 8 viikkoa. Siis okei..... tuleeks se todistaan mun ylivertaisuuden tässä kisassa? Mut sillä oli mukana mun veljenkin emäntä.
Olin ihan ihmeissäni, mikä tää homma on? Kuulin vaan jostain kuvista niiden höpöttävän. OK...Ukkohan ottaa musta kokoajan paljon kuvia, miks tää tehään näin vaikeeks?

Siihen tuli semmonen nainen ja se pisti mun kankkuun jollain piikillä. Laittokohan se muhun jotain, koska mua rupes väsyttää ihan sikana. Yritin pitkään pitää silmii auki, mut ei voinnu mitään, mä nukahin. Siis mun vintti pimeni totaalisesti. Mä herään siihen kun ukko sanoo vieressä että herää...huhuuu...ja kysyy, lähetääks tokoomaan? Hulluko se on, mua väsyttää!!
Mä näin että mun siskoja ja yks velikin oli siellä, mutta en jaksannu yhtään olla kiinnostunu. Käytiin kaupungilla vähän käveleekkin, mutta mun takapää meni ihan eri tahtia kun etupää. Mä en oikeen jaksannu hallita sitä. Mikä ihmeen paikka tää on ja miks mut tänne tuotiin?? Voiks tohon ukkoon luottaa enää???
No se laitto mut autoon ja sano että mun lonkat ja kyynärät oli kuvattu ja että ne oli ok.
Siis hä??? Epäiliks ne jotain muuta? ja mitä kaikkee ne onkaan tehny mulle mun nukkuessa? Siis mä oon nukkunu tosi sikeesti. Käytiin vielä siellä mun synnyinkodilla kahvillakin, mut mä nukuin autossa, mua ei kiinnostanu.

Tultiin kotiin ja mä nukuin koko illan ja se autto.... tänään mun takapää tottelee mua taas ihan kympillä.
Sit toinen omituisuus.
Aattelin tänään et mihin me nyt mennään, kun ukko laitto tommoset vaatteet, siis selkeet metsä kamat niskaan. Laitto lapset autoon ja jätti mut kotiin. MITÄ... käyks ukko ilman mua mettässä? Se puhu jostain viestin radan tekemisestä... mut enks mä kuulu siihen? Mä tiedän että viesti on koirille laji. Jos toi ukko käy jonkun vieraan koiran kanssa sitä tekee, niin mä kyllä ihmettelen, koska me hoffit osataan sekin. No se oli siellä reissussa 5 tuntia ja ukko hukkas toisen lapsistaankin, ei tuonnu kun toisen takas. Arvasin... noi käy kun menee mettään ilman hoffia. Se kyllä selitti mulle, että se olis jäänny kaverilleen yöksi, mutta saas nähä. Toivotaan että näin on, niin se saattaa olla luotettava sittenkin toi äijä. Se kyllä puhu siitä viestistä ja sano olevansa joku rata-mestari. Toivottavasti siihen ei kuulu vieraat koirat siihen virkaan.

Palataan taas, mä kerron lisää kun hommat selkeytyy ja on jotain kerrottavaa.
Mä koitan onkii noista kuvauksista ja viestistä jotain tietoo.

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: