keskiviikko 1. lokakuuta 2008

Kissa voi poistua mun pihasta

Moi taas.
Muistatteko kun mua toruttiin siitä kissan jahtaamisesta, kun se syö hiiret nurkista, niin se on hyödyllinen kuulemma?
Noh, näytin sitten ukolle että kyllä mäkin osaan, joten voin jahtaa sitä kissaa miten haluun.
Oltiin yks ilta tossa ulkona ja mä oon jo pitkään haistellu, että joku/jotkut elukat tulee mettästä ja pelloilta tänne. Haistelin niiden polkuja siinä pimeessä, ja yks - kaks yhestä puskasta lähtee hiiri/metsämyyrä juokseen takas mettään. Siis se raukka luuli voittavansa hovawartin juoksussa, aika yksinkertanen otus. No ei siinä mitään mä näytin äijälle miten nopee oon loikkaamaan, hyppäämään ja mitkä mun reflexit on. Ei meinaa kerkinny hiiri eikä äijä kumpikaan edes kissaa sanomaan, kun olin jo teilannut sen mönkijän. No äijä sitten komenti että irti ja mä ajattelin että nyt se tulee syömään sen. Enhän mä sitä voinnu sallia, joten nielasin sen tosi nopeesti ja kokonaisena. Pyydystäköön omat hiirensä, niin näkee miten "helppoo" se on.

Joten se siitä....kissa nurkissa on turha, ainakin mun mielestä. Osaanhan mäkin noi(kin) hommat.

Ollaan oltu harvasapäivä mettässä ihan vaan kävelyllä. Siellä on tosi paljon hajuja näin syksyllä. Mun nenä on kokoajan maassa siellä.
Tänään oltiin ukon kanssa siellä ja tehtiin TOKOa siellä samalla..... toi on siis ihan pimee.... eihän siellä mettässä kukaan ollu edes arvostelemassa?!? noh tein kun käskettiin ja sitten taas sain juosta. Ukko oli matkalla tiputtanu semmosen kepin puun juurelle mennessä, semmosen samanlaisen mitä me käytetään jälki hommissa. Lampsittiin ihan vapaana takas siitä sivusta ja yht´äkkiä mä haistoin sen. Mitä ihmettä... onks mun keppi täällä? Otin sen suuhuni ja näytin ukolle.... kato mitä löysin. Yrittiköhän se piilottaa sen sinne, ettei tarttis enää mennä jälki hommiin mun kanssa? No ihan miten vaan, paitsi ettei onnistu. MÄ olen hovawartti ja mä löydän tommoset kehnot piilotukset. Koskakohan ukko oikeen lukee mitä kaikkea me hoffit oikeestaan ollaan hyviä tekemään? Me ollaan yks käytettävimmistä koiraroduista ja kaiken kukkuraks vielä viisaita ja kauniitakin.

Jotkut väittää että siinä ajassa kun Hoffista saa tehtyä esim poliisi koiran niin sakemanneja kerkii tekeen 5. AHA....kuka haluu olla poliisi koira? Kyllä hoffistakin saa, jos hoffi haluaa, me kun ei ihan aina suostuta joka asiaan.
Mä oon lukennu niiden työajoista, palkasta ja työn vaaroista, kyllä mä mielummin oon kotona ja leikin noiden kaksjalkasten kanssa.
Arvostan kyllä noita virkakoiria, ne on ihan oikeesti tosi kovia heeboja ja tekevät TODELLA hienoa työtä. Mut mä oon hiukan mukavuuden halusempi.

Mut ei mulla nyt muuta..... huomenna on taas treenit niin kirjottelen lisää.

Laitankin Teille taas uuden kyselyn.
Oottehan muuten muistanu kertoo kamuillenne näistä mun teksteistä? Jos ette, niin äkkiä kertomaan tai saatte nähä wart puolen musta.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hiskillä se oikein kynä viuhuu tassussa, oikein on kivaa luettavaa! Muistathan kasvattaa niitä korvakarvatupsuja niin, että mulle tulee kehystettäväksi!:)

HTH (Hiski The Hovawart) kirjoitti...

Mä oon hiukan funtinu noita mun korvahapsuja. niistä tykätään niin kovin että JOS mä niitä annan niin harkitsen tosi kovin asiaa. Se kato saattaa vaikuttaa mun naiselämään... ja first thing first...you know. Mut aina kun näät, niin saat koskee niihin, jos sit rapsutat kanssa korvan takaa. T: Hiski The Hovawart