maanantai 20. lokakuuta 2008

Jälkeä ja esineitä

No niin.... alkohan se päivä paistaan risukasaankin. Oltiin meinaa viikonloppuna jälki hommissa mettässä.
Ukko teki sellasen tosi pitkän jäljen ja hukkas sinne niitä keppejä 3. Mä löysin niistä 2 vaikka se oli kävelly tosi ihmeellistä siksakkia ja yritti eksyttää mut tekemällä kulmia ja piikkejäkin. Mut HAH... ei meitä hoffeja niin vaan eksytetä, ainakaan mua. Se yks keppi mua harmittaa, täytyy käydä ettii se jokupäivä, koska MÄ EN TEE VIRHEITÄ.

No sitten kun oltiin menty sinne jäljen päähän, alettiin treenaa tavaroiden etsintää.
Ukko laitto mut maahan makaamaan ja levitteli pitkin mettää MUN tavaroita, ja sitten mun piti ettii ne. Aika reiluu...eikö? Siis se hukkaa tahallaan mun tavarat, mä etin ja tuon sille.
No... tottakai mä löysin ne ja vein sille, kun se anto mulle aina kinkkua palkaks.

Mä löysin tosi hyviä hirven ja peuran jätöksiäkin sieltä ja kerkesin muutamaan heittään itteni selälleen ennenkun toi ukko kerkis väliin.... siitäs sai, kun hävittää mun kamat mettään.

Mun maha on nyt parempi ja mä syön kun hevonen, paitsi etten vedä heinää tai kauraa ollenkaan.
Mut ruokaa menee nyt paljon. Mä vähän luulen että kohta tarvitaan turkkia ja lihaa lämmikkeeks, alkaa oleen niin kylmä nykyään.

Ukko puhu et kohta voi tulla lunta. Mä muistan siitä jotain viime keväältä.... jos sitä syö paljon on pakko päästä usein uloskin.
Tulis vaan pakkasia ja lunta, niin päästäs noista mahapöpöistä eroon. Ei uskalla kohta enää syödä kaikkee mitä löytää, kun niistä tulee aina niin heikko olo.
ja selvennykseks. Vaikka mulla on omasta mielestä heikko olo, se ei tarkota että olisin mitenkään heikko, koska mä oon vahva uros ja oon aatellu että pitäs päästä painii karhun kanssa, jotta näkis ne pinnaliset nartutkin kuinka vahva mä oon. Ne kun kuulemma tarvii jotain todisteita jopa luonteestakin.
Mä kerron nyt teille kaikille ja laittakaa sanaa kiertämään.
Mä oon.... Hovawart (siis pihavahti), tasapainoinen, lempeä, nopea, puolustan, roikun damissa vaikka viikon, sitkeä, jos ihminen on ok niin en pure, mut jos ei niin saatan hiukan nappaakin, sama pätee koiriin, voin leikkiä tai voin riidellä se riippuu siitä toisesta osapuolesta, kukaan ei liiku meillä tai tule meille etten ilmoittaisi asiasta (poikkeuksena tietty oma väki).
Tolta ukolta kannattaa kysellä lisää, koska vaatimattomuuteni estää mua kehumasta itteäni enempää.

Palaillaan...

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: