torstai 25. syyskuuta 2008

Treenattiinhan taas

No moi taas.
Olttin tänään taas kentällä ja sielä tapahtu jotain outoa.
Äijä pisti kaikkien koiran emännät ja isännät viemään koirat autoihin.
Sitten se piti niille jonkun puheen. Mä en kuullu ihan kaikkee, kun olin itekin autossa, mutta pitkään ja hartaasti se puhu.

Sitten me alettiin treenaa.... ja ihan erilailla kun mitä me ollaan tehty tässä pari-kolme kuukautta.
Äijä palautti taas treenit vanhaan malliin ja laitto kaikki riviin ja alko opettaan niitä enemmän.
Alettiin alusta, seuraaminen pieninä pätkinä, ja kontakti harjotusta.... niin ja sivulletuloa. Ja piti olla ihan viivasuoraa. Mä en tiedä mikä tolla nyppäs, mutta kaikki oli ihan tyytyväisen olosia.
Ohjatun jälkeen meillä oli itseharjottelua taas vähän aikaa. Siis se tarkottaa, et mä saan opettaa taas enemmän äijää, kun se keskittyy enemmän muhun kun niihin muihin koiriin.

Mä en oikeen ymmärrä miks se treenaa niiden muiden kanssa, ihan niinkun mä en riittäis?!? Mutta ne oli kuulemma halunnut enemmän ohjaamista ja neuvoja.
Noi on hassua porukkaa.... kyllä ne osais itekkin, mutta jostain syystä ne luottaa mun ukkoon ja haluaa että se kertoo asiat niille. Onhan se ihan kivaa tavallaan, mutta toivottavasti ne ei kuluta sitä loppuun, jotta se jaksaa treenaa munkin kanssa.

No ei siinä mitään.... ajattelin jo että ok, nyt lähetään kun se pisti mut autoon. No ei todellakaan, sitten se piti uuden puheen ja rupes vielä kouluttamaan yksittelen ihmisiä. Seuraamista ja maahanmenoa ja kaikkee pientä. Se kutsu sitä PK-tottikseks. Meinaakohan se jaksaa taas tehä tonkin. Mäkin sain kyllä treenaa, ja olihan se ihan ok.
Mä oon kerrankin väsynny treenien jälkeen. Ja söin vielä äsken papanoita ja lettuja, joten voitte arvata miten osaa luomet lupsua.
Olisin mä valmis tarvittaessa lähteen tekeen jotain, mutta en kyllä nyt jaksa ehdottaa asiaa.

Mä meen nyt koisaan ja miettiin tän päivän treenejä. Palataan astialle........

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: