torstai 21. elokuuta 2008

Treenit torstaina

Tere, taas.
En tosiaan meinaa näin ahkerasti naputella tänne, mutta kun just tultiin treeneistä ton kaksjalksaen kanssa, niin kerrotaan nyt siitäkin.
Ok, eli oltiin taas treeneissä ja siellä on ihan sairaan hauskaa. Me ollaan sellasella aidatulla hiekka kentällä ja siellä on paljon muitakin koiria mun lisäksi. Mä oon kyllä ainut merkkari hoffi, mut nyt siellä onneks rupes just käymään edes hoffeja, näkee hiukan mimmosia muut mun lajin edustajat on. Muuten meitä on siellä tosi sekalaista seurakuntaa. Siellä on jopa niin pieniä "koiria" et ne mahtuu mun mahan ali vaikka kahella jalalla mennen. On nekin tavallaan ihan mainioita tapauksia, mut jotenkin vaan niin pieniä. Mä oon joskus katellu autosta kun isäntä opettaa niille tottista, niin se on aivan sairaan hauskaa kateltavaa. Tommonen pikkukoira kun ei vaan oikeen sovi mun isännän vierelle, onneks sillä on mut.

Siellä on muutama ihan kivan olonen narttu koirakin, mut jostain syystä mä en saa olla niiden kanssa hirveesti tekemisissä. Isäntä väittää et me ollaan siellä opettamassa ja opiskelemassa, eikä kuulemma narttuja kattomassa. Sen pitäs pikkuhiljaa ymmärtää et se on kuitenkin meidän koirien yks luonto. No, Mä oon tehny sille nyt aikapaljon mieliks ja antanu niiden narttujen olla ja leikin isännän kanssa tottista ja bh treenejä ja vastaavaa, on sekin kuitenkin tosi kivaa. Se antaa mulle palkaks väliin maksaa...nakkeja...lihapullia ja väliin se ottaa semmosen juuttipatukan ja leikitään vetokilpailua, mä voitan sen melkein aina. Sen takia mä ehkä jaksankin leikkiä sen kanssa pitkään, kun mä tiedän et mä voitan. Kyllä se sitten käskee irrottamaan patukasta ja annan mä sen sille takasinkin, muuten me ei taas tehä mitään ennenkun mä annan sen takasin.

Me treenataan aina pieni pätkä ja sitten välillä mä huilaan ja taas treenataan, kyllä me siellä tänäänkin taas yli 3 tuntii oltiin yhteensä. Oisin mä jaksanu vielä pitempäänkin, kun saan lepää välillä, mut isäntä väsähtää aina. Tultiin treeneistä kotiin niin yritin saada pikku hoffi kohtauksella isäntää leikkiin, mut se vaan pudisteli päätään ja sano että mä oon ihan mahoton.

Me ollaan kuulemma taas viikonloppuna menossa näyttelyynkin, se on hassu tapahtuma (Mä oon ollu muutamassa). Siellä juostaan ensin....sitten seisotaan liikkumatta ja joku vieras tutkii oonko pessy hampaat, tutkii se muutenkin ja TOSI aroista paikoista. Mä en oikein tykkää siitä, mut aina jos ei anna tutkia kunnolla, niin sitä joutuu treenaamaan seuraavalla viikolla, joten oon nyt antanu. Mä koitan siinä tilanteessa aina olla hiukan muissa maailmoissa.

Kerron sitten näyttely reissusta lisää kun tullaan. Nyt on pakko huilaa.... sain ruuan just ja noi pitkät treenit meinaa hiukan kuitenkin väsyttää. Toivottavasti keretään jälkitreenejä viikonloppuna, se on TOSI kivaa, mä tykkään siitä. Palataan taas....

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: