lauantai 27. joulukuuta 2008

Toimintapäivä!

Tere taas... tänään olikin melkonen toimintapäivä.

Ensin tehtiin ukon kanssa hommia ulkona muutama tunti ja sitten lähettiin meiän klubin kentälle treenaa. Siellä oli pari narttu koiraakin ja sen toisen kanssa meillä oli tosi kivaa, sen nimi on Siri. Muuten ok typy, mutta väärän rotunen... sääli.
Mut oli tosi kiva leikkiä ja juosta sen kanssa, mä kun harvemmin pääsen oikeen kunnolla leikkin.
Oli siellä mun ihailijakerhon pitkäaikasinkin jäsen, mä palkkasin sen juttelemalla sille ja tietysti pussaamalla.
Äijä oli ihan ihmeissään kun mä juttelin sille, mut mun mielestä se oli jo ansainnu sen, kun on niin sitkeesti mua rapsutellut. Ja antohan se mulle lahjankin.

No sitten tultiin sieltä kentältä, niin ukko pisti mut tarhaan ja meni ite mettään.
AHAA... jälkeä .... arvasin. No se tallo mettää taas ristiin rastiin ja hukkaspa sinne 2 keppiäkin ja yhen hanskan.
Ei siinä muuta kun sitten odotettiin, tommosen tunnin verran.
Se ei tuu koskaan heti hakee mua ettiin niitä tavaroita, vaan antaa jäljen vanheta. Älkää kysykö miks, taitaa sitä hiukan nolottaa, kun aina hävittää ne tavarat.

Mut sitten mentiin.
Äijä ei taaskaan muistanu mistä se on edes lähteny mettään, kun toi mua jäljelle poikittain. OK... muin nenänipä kertokin että tästä vasemalle... tai oikeelle... hmm tarkistan... joo vasemmalle. Ensimmäinen keppi oli tippunu makkarapalojen alle melkein heti. HAH..löyty. Laittaisitko taskuun sen.
Sitten tuli kulma oikeelle ja vähänmatkan päästä toinen keppi.
Matka jatku vaan kun kerran äijä sano että "jälki"... ok... onko niitä enemmänkin???
No tuli kulma vasempaan ja vähän matkan päästä löysin hanskan.
Mitähän seuraavaks? Ajattelin ja jatkettiin matkaa. taas tuli kulma vasempaan.
SIIS ONKO TUO OLLU IHAN EKSYNYT, kun noin on jonkerrellu.
Sitten tulikin jotain outoo.... sain vainua oikealta ja eestäni... mitä ihmettä? No seurasin normaalisti jälkee hiukan ihmeissäni kyllä, mutta se olikin tehny semmosen piikin. Kävin siinä piikin kärjessä kääntymässä ja jatkoin töitä. Ilmeisesti se oli oikein tehty, kun äijä kehu mua niin kovin. Yht'äkkiä mä haistoin voimakkaan namin tuoksun.... ahaa...kohta löytyy jotain. Ja tiiättekö mitä löysin????? Löysin muovirasiallisen nameja mitkä sain syödä.
Äijä kehu mua kovin, joten ilmeisesti se emännän rasia oli joku tärkee.

No tultiin mettästä pois ja ajattelin että pääsee nukkuun, mut ei....
Sitten se laitto mut taas maahan ja kävi ruippimassa tavaroitaan mettään.... HULLU se on. Mutta pakko sitä on auttaa.
Äijä tuli takas mun viereen ja sano mulle "etsi"... joo.... etsin. Kävin hakee sille hanskan... sitten toisen ja vielä kolmannenkin. Ilmeisesti ne riitti, kun ei enempää käskeny ettii. Mä kyllä vähän meinasin että ei ny lopeteta kun hoffi on vasta lämmeny.
Ja otin jälkivaljaat suuhun ja esittelin niitä ukolle.
Mut ei.... mentiin sisälle ja hommat loppu. Mut kivaa oli ja vielä kivempaa oli illalla kun sain lettuja palkaks päivän hommista.
En tiiä mimmosia kissanpäivät on, mutta ei tää hoffin elämäkään mitään hullumpaa oo.

Palataan.... ehkä huomenna taas jotain.

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: