lauantai 6. joulukuuta 2008

Loppuhan se...ainakin hetkeks

Moro,
Loppuhan se vesisade, ainakin hetkeks.

Ollaankin sitten ukon kanssa käytetty tilaisuutta hyväksi ja treenattu oikeen urakalla.

Perjantaina olin emännän kanssa ensin mettälenkillä ja löysin taas tosi hyvänhajusia sammalpöheikköjä. Ukkokin tuli töistä ja kysy että miten mä haisen niin ihmeelliselle.
Mä pyörin ainakin kymmenessä eri mättäässä ja niiden välissä selälläni, se on tosi kivaa. Löysin mä mettästä pari lampeekin, missä voi kahlata. Olin ihan vaan oppaana emännälle ja kattomassa ettei kukaan hyökkää sen kimppuun siellä, mä oon sellanen henkivartija lähinnä. Niin mä ainakin ite oon sen ajatelu, että ne ottaa mut mukaan turvaamaan mettässä olonsa.
Mä en kyllä ymmärrä miks ne lähtee sinne. Ne ei jahtaa siellä ketään, ei juo, ei syö, ei kieri mättäissä, ei mitään..... kävelevät vaan. Ehkä opn ihan hyvä että oon ollu mukana, koska noi olis pikkusen helppo saalis jollekkin, kun ei ne edes pääse karkuun. Ei noi osaa juosta viittäkymppiä niinkun mä. Ja muutenkin, eksyisvät varmaan sinne jossain vaiheessa, ellen olis oppaana.

Eilen ja tänään oltiin ukon kanssa tottistelemassa kentällä.

Eilen illalla treenailtiin kuulemma eteenmenoa, seuraamista, istumista.
Se on semmosta se eteenmeno, että ensin kävellään, mun täytyy kattoo ukkoo ja sit ihan yht'äkkiä se sanoo eteen.... ja mun pitää juosta eteenpäin. En yhtään tiiä miks, mut kuulemma pitää. No sitten toi istuminen pitää tehä niin, että taas kävellään ja mä katon ukkoo ja sitten se sanoo että istu ja jatkaa ite matkaa.

Tommosta kaikkee me tehään siellä kokoajan ja mulla ei oo harmaintakaan aavistusta miks. OK..mä saan siitä välillä ruoka tai leikki palkkaa. Ja toi riittää mulle, mut mikähän tota ukkoo motivoi?!

Tänään siellä olikin pari muutakin koiraa, mut me treenattiin ensin samoja juttuja kun eilen ja hiukan lisääkin.
Ukko kiroo kokoajan kun se ei löydä jotain BH-koetta mulle. Tää on taas niitä juttuja kun kaikki ei usko ellei nää, et mä osaan jotain.

Nyt täytyy mennä nukkuun, tää treenaaminen väsyttää näin äkkiseltään taas ja kun tehään niin paljon kokoajan. Pakko mennä kerään virtaa, jos vaikka taas kohta mennään. Kiva kun tuli tää joulutauko niistä klubin koulutuksista, päästään ukon kanssa tekemään yhessä.

Palataan kupille.......

T:
Hiski The Hovawart

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kertokaa ihmeessä jos milloin menette bh-kokeeseen, tullaan pitämään peukkuja ja tekemään aaltoja, jos vain mahdollista.jukkanasseritvajuttu

HTH (Hiski The Hovawart) kirjoitti...

Moro.... Heti mennään, kun ukko löytää paikan. Mä en jaksa ettii, mut toivotaan että ukko löytää paikan.
Voi kyllä olla et se ei kerro. Sitä jännittää kuitenkin se.