sunnuntai 7. joulukuuta 2008

Ja hommia piisaa.....

Nyt tuo äijä on ihan seonnut.

Aamusta mentiin pihaan .... äijä vie semmosen oksan pätkän muutaman metrin päähän ja tulee takas.
Sit se sanoo mulle jälki... ja mä seuraan tietty jälkiä ja kun päästään kepille niin mun pitää mennä maate ja näyttää sille se keppi. HULLUKO se on???? itehän se just vei sen sinne. Ihan pimee koko ukko.

No tehtiin ensin näitä niin paljon kun pihassa tilaa riitti, kun kuulemma ei voinu käyttää samaa kohtaa kahta kertaa. Älkää kysykö miks..... jostain jäljen sekottumisesta se puhu.

No toi kun oli tehty, niin sitten leikittiin...leikittiin ja myllättiin. Ilmeisesti oli tosi kivaa kun menin makaan niiden oksan pätkien viereen, kun se noin innostu.

Tän jälkeen alettiin hakeen kapulaa.....
Eli mä kerron mjiten se menee.
Mä meen ukon viereen istuun kun se sanoo sivu.
Tän jälkeen se ei sano mitään mut heittää semmosen puolenkilon puukapulan, mun pitää istuu sen vieressä enkä saa liikkuu. Jos siitä liikkuu ennenkö se antaa luvan, niin nousee ihan hirvee mekkala ja se ei oo kivaa. No siis... mä ootan ja ukko sanoo hae. Mun pitää juosta sitten sille kapulalle ja tuoda se ukolle. Istuen sen eteen ja vieläpä irrottaa siitä kapulasta kun se käskee.
Toi on siitä kivaa, et yleensä saan herkunkin siitä kun tuon sen kapulan sille.
Ja kun ukko saa sen kepin ittelleen.... niin kelatkaa.... se heittää sen uusiks??? Vaikka mä olin just sen hakenu sille.
Äijä kyllä selitti mulle että tää on nouto treeniä, mut musta se on kyllä hiukan outoo, vaikka kyllähän mä teen kun palkkaakin saa ja muutenkin on kivaa.
Noi nouto hommat kun tuli tehtyä, niin sitten kiivettiin muutaman kerran A-esteestä.

Onneks sen jälkeen ukko lähti käymään jossain, niin sain huilata.....
Nimittäin, kun se tuli takas, niin se meni mettään tekee mulle jäljen.
Eli ukko menee mettään....tiputtelee sinne erinäisen määrän niitä oksan pätkiä ja mä etin. Sitä sanotaan siks varmaan jäljeks, kun ne kepit on aina siinä ukon jalan jäljen kohalla.
Oli siellä muutama herkkupapanakin ja mä joutusin taas menee maate jokaisen oksan kohalla, et ukko löytäis ne paremmin.

Noh.... mä löysin ja näytin molemmat kepit ja lopusta vielä mun herkkuja pussillisen. Että mä tykkään tosta hommasta, kun siinä saa namejakin.

Aattelin että ok.... päivä alkaa varmaan oleen pulkassa, niin ei....
Sitten tää menee siihen mettään.... ottaa mut sivulle taas istuun. Kävelee pitkin mettää ja heitteli 2 hanskaa ja mun uimalelun sinne mettään.
Vähän ajan päästä se tulee mun viereen takas, näyttää mettään ja sanoo etsi. Joo... etsin...tottakai, kun herra kerran taas hävitti tosi "vahingossa".

Löysin ekan hanskan aika helposti ja vein ukolle... vaihdoin sen namipalaan ukon kanssa. Kato palkkaa on pakko ottaa näin isosta duunista.

Toinen hanska olikin sitten haasteellisempi ja meinasin jo luovuttaa, mut ukko sano vaan uusiks että ETSI, niin mä tiesin että ok, siellä on vielä jotain. Löytyhän se viimein sieltä ja kävin tekee taas vaihtokaupat ukon kanssa.

Taas se komenti sivulleen..... ja näytti metsään.... ETSI. Mä olin niinkun niin ihmeissäni... "Hä, onko se koko omaisuutensa tonne mettään "hukannu"?"
No haravoin aluetta ...... ja huomasin HEI tää on kyllä MUN lelu, eikä sun. No ok... Vein senkin ukolle vaihdettavaks, koska nyt ei voi uida, niin vaihdoin sen nyt sitten ukon kanssa namiin. Kyl se varmaan ostaa mulle uuden tai lainaa tota ens kesänä mulle, kun meen taas uimaan.

Mut nyt täytyy mennä noittan pienempien kanssa ulos leikkiin. Voi olla että uni maittaa yöllä, kun on päästy tekee kaikkee kivaa koko viikonloppu ukon kanssa.
Ei tässä koiruumpia.....

T:
Hiski The Hovawart

Ei kommentteja: