tiistai 3. huhtikuuta 2012

Nyt riittää

Mitä ihmettä, meillä oli kaikki lumi jo häipynyt melkein ja jälkeä oltas just päästy ajamaan mettään Iitan ja Wilman kanssa... niin ei... paiskataan lisää lunta 10 cm. Mulle riittää nyt tää talvi, kiitos. Kevät alkaa tulemaan täydellä höökällä 8.4 alkaen ja se on Hiski The Hovawartin päätös onko selvä. Nyt niinkun oikeesti on tämän Hoffin mittari täys lunta. Minä haluan metsään treenaamaan....minä haluan treenaamaan kesäiselle kentälle.... minä haluan kevvän, kesän ja nuo lumet pois.
Onneks meillä on taas suunnitelmia ukon ja Hannan kanssa alkukesään. Kerron sitten niistä täällä jos jotain kerrottavaa tulee. Toisaalta onko sitten mikään uutiskynnyksen ylittävää, minun ja ukon mielestä kyllä vaikka osalle ei.
Laitankin tähän nyt lyhyen CV:n itsestäni:
Nimi: Hiski The Hovawart
Synt: 31.7.2006
Siviilisääty: sinkku, vaikkakin mulla on kyllä jälkeläisiäkin :)
Pentuja: 6 kpl (3 urosta ja 3 narttua) Dagdahoff A-pentueen isänä, jossa emänä Kuonomäen Unna
Saavutuksia:
TK1, BH, 3 näyttelySERTiä Suomesta, 2kpl SERTejä Eestistä, 2kpl SERTejä Liettuasta, 4 kpl CACIBeja kahdesta eri valtiosta. Muutama vara SERT ja varaCACIB. Osallistunut 2 kertaa TOKO SM-joukkueeseen. Aloittanut agilityn 3 vuotiaana (sitä ennen ei mitään kosketusta lajiin) nyt jo noussut agilityn viimeiseen luokkaan (maxi 3) ja edes vähänkin lajia ymmärtävä tietää että siihen vaaditaankin jo aika paljon (Kiitos Hannalle Agilitystä), luonnetestissä 222 +++ hovawarteilla verrattain harvinaisella +2 hermorakenteella. Lonkat A/A ja kyynärät 0/0, silmät peilattu terveeksi. Ensimmäinen Hovawart Suomessa joka on osallistunut Rally-Tokoon ja samalla ensimmäinen joka sai hyväksytyn tuloksen siellä (siitäkin kiitos Hannalle).
Millainen olen:
Kotioloissa rauhallinen. Treenikentillä helposti syttyvä. Kotipihaa ja kotia kovasti vartioiva, autoa ja vieraita paikkoja en jaksa vahtia. Kestävyys treenitestinä ajanut kerran ensin 700 metrin jäljen kuudella kepillä metsässä, jonka jälkeen esineruudusta 3/3 esinettä parissa minuutissa. Tmämän jälkeen juomatauko ja kentälle, jossa treenattiin ukon kanssa 30 minuuttia TOKOa putkeen, juomatauko ja Hannan kanssa Agilitytreeniä noin 30 minuuttia. Missään vaiheessa ei kunto loppunut tai koulutettavuus kärsinyt vaan opeteltiin uutta ja oppimista tapahtui.
Laumaani kuuluu tällä hetkellä 2 muuta Hoffia ja 2 Chihua... sekä 3 kissaa. Kaikki saavat olla minulta rauhassa, kunhan mun ruokiin tai luihin ei kosketa. Ihmisiä kohtaan olen avoin ja melkein jokaisessa näyttelyarvostelussani lukee "ihana luonne". Kotioloissa kuitenkin vahtiviettini on verrattain suuri.
Siinä osa mun elämästä.... Enemmänkin olisi, mutta laitetaan niitä joskus.

Kyselyssä olikin vastattu merkkarille 6 ja kultsulle 3 ääntä... yhen kultsu äänen mä arvaankin jo ... se on semmonen sisäpiirin Juttu ;) mutta niitä kahta en arvaa :) Mutta joo...jokainen tykkää jostain väristä enempi...

Laitan tohon uuden kyselyn, ja vastailkaa siihen.
Astialle palaillen Hiski The Hovawart.

Ei kommentteja: